15 Kas 2012

Orta-Yaşlı-Yalnız-Sarhoş Beyanatları


Yumuşak yüzlü, biraz da Sait-Faik-hikâyesi-tabiatlı bir adam olunca, yıllara yayılan gece gezmelerim yalnızca içip sıçmaya, incir çekirdeğine rahmet okutacak boşbeleş sohbetlerin fitilini ateşlemeye değil, orta-yaşlı-yalnız-sarhoşların tahrip gücü düşük, kerâmeti de kendinden menkûl özdeyişlerini de derlemeye yaradı. Derleyip de antoloji yapacak değildim, ekserisini zaten yumurtlandıkları anda unuttum, ama şu şehr-i Berlin'de bile orta-yaşlı-yalnız-sarhoş numunelerinin derûni demeçlerini paylaşmak için yine beni buldukları gerçeğinden hareketle kendi kendimi tekdir göllerinde yüzdürürken, marazdan fayda devşiresim, hiç değilse bu soğuk sonbahar gecesinde, kimbilir ne türlü inşaat işleriyle meşgûl olan Erzincanlı İlhami Abi'nin hiçbir sike derman olmayacak beyanatını şuracıkta tarihe not düşüveresim, gülleri mutassıl kanatasım geldi. Çoktandır uğramıyordum hızla mutenalaşan mahallemin, ilk mutena barına, açıldığı hafta 'altı aya kalma batar' fetvasını basıp, para bastıkça şaştığım arka mahalle sığınığıma. Bu akşam, hem iki çevirinin belini kırayım, hem de başta Lukas, eski tanıdıklara selam fışkırtayım, ölmediğimi tabelaya çakayım diye uğramış bulundum, müdavimlerden İlhami Abi'nin de uğrayacağı tutmuş. Ben öylece arka masalardan birinde, transa geçmiş asılırken klavyeye, arz-ı endâm etti yanıbaşımda, sıfatların en bitkini, vücut dillerinin en boşvermişiyle. Yok yazıldığım günlerin hesaba çekilmesiyle başlayan hoşbeşin akabinde, Perşembe günü yeni ev sözleşmesini imzalayıp semtimizden gideceğini deklare edince İlhami Abi, 'semtimiz orta-yaşlı-yalnız-sarhoş semti, aşık eder herkesi' diyemedim, artık hiç görüşemeyeceğimizden dem vurdum. Ben onun adını bildiğim halde, benim adımı muhtemelen bilmeyen İlhami Abi, özür dilercesine girişiverdi bahanelerini sıralamaya ve beklenen beyanat da bu tiradla birlikte elindeki buydaylı biranın da nihayete ermeye meylettiği anda geldi:

"İnsan huzursuz, biraz da arsız olunca, hayatına ara sıra çekidüzen vermesi gerekiyor."

Oğlum, dünya bir gün yıkılırsa, aha bu orta-yaşlı-yalnız-sarhoşların kederi yüzünden yıkılacak lan. Benim yaş mı? 33 lan!

1 yorum:

Ender Hisarlı dedi ki...

Enayi teselisi gibi olmasın ama bana kalırsa 30'lar insanoğlunun en karizmatik olduğu yaşlar ;) Benim blogda 30ları reddeden bir adam yaşıyor, istersen bir tanış onla ;) http://enderhisarli.blogspot.com