8 May 2012

Özel Dedektif Hasan (1)

Sıfırı tükettim. Para yok. İş yok. Heves yok. Borç gırtlakta. Eş dost telefonlara çıkmıyor. Annem huzursuz, telefonlarına çıkmıyorum. Ben huzursuz, telefon edecek kontör yok. Hava zehir gibi sıcak. Evde terlemeden durmanın imkânı yok. Öylece Hollanda ineği gibi yatıyorum çekyatta.

İşte ben o sıcak, bungun, çekilmez Haziran günü, İstanbul'un bir kenar mahallesinde, dayıma ait olduğu için kira ödemediğim daracık evimdeki çekyatta öylece Hollanda ineği gibi yatarken, birkaç ay önce yaptığım bir saçmalık geldi aklıma. Alkolü fazla kaçırdığım bir gün, gelecek cevapları okuyup eğlenirim diye birkaç web sitesine "Özel Dedektif" ilanı bırakmış, sonra da bu saçma hareketimi tamamen unutmuştum. Aklıma geldi, nereden geldiyse. Birdenbire doğruldum çekyattan. Dizüstü bilgisayarın bataryası cartayı çektiği için İstanbul'un en izbe internet cafesinde bile bulunmayacak kadar eski, Windows 98 işletim sistemini yakasında bir çiçek gibi gururla taşıyan masaüstü bilgisayarımın açma düğmesine bastım ve ilanı neden verdiğim geldi aklıma. O gece kafam dumanlıyken, yıllar önce seyrettiğim bir Amerikan filmini hatırlamıştım. Oradaki karakter de aynen benimki gibi bir açmazın içindeyken böyle bir işe kalkışıyor ve sonra olaylar gelişiyordu. Bilgisayar nihayet açılında, verdiğim ilanı aramaya koyuldum önce, hangi sahte e-posta adresini kullandığımı görmek için. Rezilliğe bak:

ozeldedektifhasan@hotmail.com

E-posta adresi hotmail'le biten, kendine liseli gibi takma ad seçen bir özel dedektife hangi şaşkın iş verir ki? Şifreyi girip açtım posta kutumu. Penisimi büyütmek isteyen, kelliğimi önlemeye talip olan, Nijerya’dan bir türlü çıkaramadığı deve yüküyle parayı yurt dışına çıkarmak için 7 milyar dünyalının içinde bir gerizekalı beni bulanları eledikten sonra, Emel Koçgiri ismine takıldı gözüm. Emel Koçgiri’den gelen e-postanın konusu “Yardıma ihtiyacım var” idi. Bir yandan tıklarken, bir yandan da bu ilan verme saçmalığından herhangi birine bahsedip etmediğimi düşündüm. Kendini akıllı sanan habis ruhlu bir arkadaş tarafından kafaya alınmayı kaldıracak halde değildim.

Ama görünüşe bakılırsa, Emel Koçgiri’nin gerçekten de yardıma ihtiyacı vardı:

Detektif Bey, 


İlanınızı internette gördüm. Gizli kalması gereken bir konuyal ilgili yardımınıza ihtiyacım var. Umarım bana yardım edebilirsiniz. Lütfen bana bu mail adresinden ulaşın. 


Emel Koçgiri



ARKASI YARIN...

2 yorum:

semiaa dedi ki...

Tanrım. Ne çok ortak yönüm var dedektifle.Ne kadar feci.

Seda dedi ki...

Ah sizi, güzel şeyleri yarıda kesme huyunuz yok mu!