13 Nis 2012

Taytanik

“Smithsonian Magazine” yazarı Andrew Wilson, tüm dünyada en çok tanınan üç kelimenin sırasıyla şunlar olduğunu iddia ediyor. (Neye dayanarak ediyor onu bilmiyorum...)

1. God
2. Coca Cola
3. Titanic

3 yorum:

fevri dedi ki...

Hikayenin ozunu tam olarak hatirlamasam da yanilmiyorsam yuz kusur milletten, yuz kusur dilden insana ayni kelimeleri soyleyip reaksiyonlarina bakiyorlardi. Coca Cola denilen her 100 yuz insanin 99'u mu ne sirita sirita "ohh kola" demish falan fisman. Yalniz bu calisma internet bu kadar yayginlasmadan, dunya markalari bu kadar globallesmemisken manaliydi. Simdi starbucks denilince
"melisa'larla kahve keyfi"ni anlamayanimiz yohtur herhalde. Cok hos hatundur Melisa. kahve gercek anlamina onunla starbucks'ta ulasir. Herkes mutlu ve elittir starbucks'ta.

bu calismanin bir de futbol versiyonu vardi. takimlarin ve oyuncularin taninirligini olcmek icin. acep nasil ulasilir o calismaya. soyle bize google baba

fevri dedi ki...

Sn. Rehavet,
Bu arada ne kadar ilginctir ki neredeyse ayni konu uzerine, hemen hemen ayni baslikla, baska bir yazar tarafindan LA Times'ta yazilmis bir yazi mevcut
http://www.latimes.com/travel/la-tr-titanichauntedby-20120415,0,3580390.story

Acep ne istir?

Rehavet dedi ki...

melisa :)

öbür yazı da enteresanmış bu arada, 100. yıl vesilesiyle çok fazla titanic yazısı okudum aslında ben de son zamanlarda, hakkaten tiryakilik yaratan bi yanı var bütün olayın.

google'a ben de baktım, bilemedi...