11 Nis 2012

Kütüphane interneti döver


Kitaplardan konuşalım o zaman. Eric Hobsbawm’ın “The Age of Extremes” kitabı ne zamandır listemdeydi. İkinci elcide görünce geçenlerde atıverdim sepete, dedikleri kadar da varmış. 20. yüzyıl tarihiyle ilgili bir kitap okunacaksa, aha bu kitap olmalı.

Ayrıca bekleneceği gibi fazlasıyla Batı düşüncesi ağırlıklı olsa da Halka ve Olaylara Gardiyan gazetesinin en iyi 100 non-fiction kitap listesi de fena değil.

Sonra erken dönem John le Carre attım bir tane arada, ama olgunluk zamanı romanlarının tadını alamadım. Asıl son kitabına iyi diyorlar üstadın, bakmalı. Bu arada Panama Terzisi’ni filme çektiler ya, casus parodisinde casusu Pierce Brosnan’ın oynaması güzeldi. Film de güzel zaten.

Haydar Ergülen iyi şair. Yavuz Ekinci iyi ama sıkıntılar var. Dietrich Schwanitz'in "Der Campus"u "Lucky Jim"le birlikte her akademisyenin okuması gereken romanlar listesine dünden girer. Hem ikisi de fena halde eğlenceli.

Yarım Almancamla Herta Müller okuyayım dedim, ayazda kalmış bekçi tenasülünden beter oldum. Kadın çember çevirtiyor dile, horon teptiriyor, ipte yürütüyor valla.

Sven Regener’in romanları dünyanın en iyi romanları değil ama damarı çok iyi yakalıyor, diyalog yazmayı biliyor, tekrarın mizahi gücünü özümsemiş ve iyi kullanıyor. Fazlalıkları da atsa âlâ olacak ama bu haliyle de sabah akşam okunur.

İlk kez Amin Maalouf okudum, beğenmeyeceğimi sanıyordum, aksine çok beğendim. Semerkant!

Kütüphane interneti, her koşulda her ortamda evire çevire döver.

1 yorum:

Ömer Faruk Özer dedi ki...

Burada da en iyi 100 science-fiction var. Hem de halkın seçimi. Güzel liste. Meraklısına.