18 Eki 2011

Basübadelmevt

Almak isteyen buyursun...

Vesile oldu, anlatayım. 18 yaşımayım, memleketteyim, yaz tatili, dışarısı günlük güneşlik, millet sokaklara atmış kendini, devlet dairelerinde iş verimi yerlerde, çekirdekçiler, fındıkçılar, yeşil nohutçular satış rekorları kırıyor, ben evde Diriliş okuyorum. Kahramanın roman boyunca devam eden arayışını takip ediyorum, o sıcakta 600 sayfalık torik gibi cildi deviriyorum, sonunda ne mi oluyor. Bizim şaşkın kahraman, aradığı şeyi dinde buluyor. Rahmetli Tolstoy'a okkalı bir küfür sallayıp en yakın mesire yerine atıyorum kendimi. Böyle dirilecektiyse adam, baştan hiç öldürmeseydin keşke be Tolsti.

2 yorum:

LorVeÖtesi dedi ki...

Bu kitabı okuyup da boyle hisseden yalnızca benim sanıyordum.

Seda dedi ki...

Aha! Aynı ben, yalnız değilmişim.