12 May 2010

Devendra

Devendra Banhart'ı keşfettim, bir de uzaklardan bir arkadaşın aylar önceki tavsiyesine uyarak Vampire Weekend'i. Ama asıl gönlümü çalan, aklımı alan Devendra yavşağı oldu. Öte yandan, kitabıydı, cd'siydi, dvd'siydi derken kütüphaneden aldığım madde sayısını 48'e çıkararak kişisel rekoruma imza attım. Kütüphaneden aldığım kitaplardan birinin müteveffa kütüphane memuru Kör Borges'a ait olması, Devlet İroni İşleri'nde kurulacak bir komisyon tarafından incelensin isterim.

Kör Borges'in yalancısıyım, Montevideo meğer "tepeyi görüyorum" demekmiş, denizcilik tabiriymiş, Uruguay'ın başkenti tepelikmiş, denizciler uzaktan görünce "monte video" diye çığrışıvermiş kendi aralarında. Kör Borges'in yalancıyısım diye ekledim, zira şu âlemde yalan söyleme potansiyeli en çok yazarlardan biri değil mi bu sevimli amcamız. Kundera okuyorsun, Woolf okuyorsun, ne biliyim Dosto okuyorsun; "insan incelemeleri büyük laboratuarı"nda önlüklü, mikroskoplu sümsük bir memur gibisin; sonra Borges okuyorsun, ohhhh... "Osur osur ipe diz" ülkesinin serinletici suları, "at yalanı sikeyim inananı" ovasında kelle tarımı. Hepsi ayrı güzel tabii canım, ötekilere laf soktuğum da sanılmasın.

Burada övmüştüm Emrah Serbes'i, geçen hafta tanışmak nasip oldu Berlin'de. Kıyak adammış muhterem, geçen ay Beşiktaş maçında hidroelektrik santral karşıtı pankart açmışlar, polis saldırmış, "sen necisin lan?" demiş, Serbes yazar olduğunu söyleyince sağ elinin baş parmağını kırmaya kalkmış, o da "ama ben solağım"diyerek gülümsemiş. Devlet İroni İşleri uyuma lan! Türk polisi, Türkiye'nin en parlak genç polisiye yazarının parmağını kırıyor...

İslamcı cenaha yönelik iç çamaşırı firması bana ilan fikri sorsun, hemen söylerim: Kışkırtıcı bir iç çamaşırlı kadın/erkek fotoğrafı eşliğinde şu slogan: "Helal Et!"

Böyle böyle gidiyoz işte...

4 yorum:

PVH dedi ki...

Uzaklardan arkadasin tavsiyesini dinledigin iyi olmus bak. Devendra Banhart'i bilmiyordum, bir ara bu arkadasla da ilgileneyim.

Rehavet dedi ki...

abi sorması ayıp, senin bana önerdiğin öbür grup hangisiydi yav?.. düşün düşün hatırlayamıyorum 3 aydır :)

PVH dedi ki...

:) Onlari ben bile unuttum. Arcade Fire olmasin? Yoksa "Arcade Fire'i biliyorum, onlar iyidir" demistin ve baska bir grup mu onermistim? 3 ay sonra da olsa tutup dinlemen Alman disiplininden nasiplenmis bir Turk oldugunun kaniti olmus yalniz, takdir edilesi bir gayret. Neyse, Haziran'da yine memleketinize geliyorum ne de olsa. Bu sefer hard diski de yanimda getireyim bari, nasiplenin.

Rehavet dedi ki...

abi yok, Arcade Fire'ı konuştuk ama onları zaten biliyordum ben o sıra, sen sadece ikinci albümlerini de dinlememi salık vermiştin. yalnız bu hard disk olayı sevindirdi beni, iki elim yakandadır getirmezsen...