19 May 2010

Çölemerik, İndira Gandi falan

Yahu evvelden haritalarda, Hakkari'nin yanında parantez içinde Çölemerik yazardı, hatırlayan var mı? Erik çölmüyor mu artık, neden kimse kullanmaz oldu bunu? Ya da bu da mı ulu devletimizin gereksiz Türkçeleştirme çabalarından biriydi? Bu da mı gol değil? Bilemedim... (Tevatürdür, üniversitede Türkçe dersi veren hoca sınavda Buda'dan örnekler veren bir arkadaşın bütün Buda'larını ayırmış, "da" ayrı yazılır gerekçesiyle, çok da düşük not verniş çocuğa.)

Kılıçdaroğlu'ya "Gandi Kemal" diyorlar ya, Baykal'a da "İndiragandi Deniz" desinler lan... Ayrıca bizim kanunlarda "halkı seksten soğutmak" suçu yok mu?

Şu da var ki, arkadaşım M.Ömer'le konuşurken laf oraya geldi geçende. Biraz iddalı olacak ama, biz de Der Spiegel'e yazmıyoruz nasıl olsa:

Bizim kuşağın iki büyük trajedisi var arkadaş. Biri Fenerbahçe, öteki de Kemalist aile büyüğü. Hadi birinciye alıştık da, ikincisi çok fena. Bunlar gençliklerinde de böyle miydi bilmiyorsun ama öyle muhafazakâr, öyle kütkafa oluyorlar ki; karşı çıkmamak, kavgaya tutuşmamak elde değil. Ama girişince de alıyor seni bir pişmanlık, "yarın ölüp giderse ne olucak, boş yere üzdüm adamı/kadını" diye kendi kendine vahvahlanıyorsun. İşte böyle durumlarda Alman olmak istiyorum lan, vallahi über alles adamlar...

1 yorum:

PVH dedi ki...

Almanlarda bir cimrilik var, ben onu sezdim. Gelin canlar hep beraber Kanadali olalim. Hokey izleriz, Fenerbahce cilesi de son bulur.