6 Ağu 2009

Erkekkkkk


Her türlü feminist okumaya müsait olan bu foto, Berlin'deki "Katledilen Yahudiler İçin Anıt"ta çekildi, Temmuz ayında.

Fotoğraftaki erkek ve kadın duruşları/davranışlarından hareketle, genel anlamda kadın-erkek ilişkileri üzerine iki çift laf edesim var ama boşverin. Başka bir şey anlatayım ben:

Bizdeki maymuncuğa Alamanlar "Dietrich" dermiş. Bana bunu öğreten Almanca hocama (evet ben hâlâ Almanca öğreniyorum, amacım bu alanda profesyonelleşmek), önce Dietrich'in bizdeki karşılığını sordum, sonra da 'peki ama Annikacığım, neden Dietrich diyorsunuz bu merete, var mıdır bir hikâyesi?' diye devam ettim. Annika bunun üzerine, Dietrich'in hikâyesini bilmediğini belirtti ve ekledi: 'Peki siz niye maymuncuk diyorsunuz?'

Annika'nın arsızca aşk ettiği bu Osmanlı tokadının etkisi altındayken, benim azgelişmiş Olric de hiç bekletmeden şarladı: 'Öyle ya şaşkın, sen ellere Ditrih soracağına kendi maymuncuğunun hikâyesini öğrensene önce.' Maymuncuğa neden maymuncuk dediğimizi bilmiyordum, hâlâ da bilmiyorum. Annika tabii bunu sorun etmedi ve hemen oracıkta kendi teorisini de geliştirdi: 'Hani maymun dediğimiz hayvan kapıdan kovsan, bacadan girer, akrobatiktir, cevvaldir; bu anahtar da işte bir nevi küçük maymuna benzediği için böyle anılıyor olabilir mi?' diye sordu. O an için makûl mantıklı geldi Annika'nın teorisi, 'Olabilir,' dedim geçtim.

Bizim maymuncuk hikâyesi Sait Faik ırmağında yüzüyor, o yüzden bitti burada. Maymuncuğa neden maymuncuk dediğimizi bilen varsa anlatsın da çarpıvereyim zalim Annika'nın suratına. Bugün de zaten RAF'tan (kuruluş yıllarındaki durumu itibarıyla) sempatiyle bahsederek muhafazakâr Arap arkadaşımın canını sıktı pis komunist vegan...

Hiç yorum yok: