8 Tem 2009

Schwedter Medeniyet Köprüsü


Bir dönem fotoğraf işine cidden merak saldım. Bütün meraklarım gibi, onun da erimi çok uzun olmadı. Bütün o pozlamalar, netlik ayarları, banyolar, şunlar bunlar zor geldi; koyverdim fotoğraf işini. Fotoğraf çekmeyi bırakmadım elbette ama sanatsal fotoğrafla uğraşmadım, yalnızca belgecilik ve çöpçülük aşkımı dindirecek kadarına eyvallah deyip çıktım işin içinden.

Ama ara sıra böyle 'fena olmayan' bir kare yakalayınca da seviniyorum. Bunu geceyarısı, güzel bir kafayla bisiklet turu yaparken çekiverdim geçende.

Neresidir diyenlere:

Tıpkı Ataköy-Şirinevler Medeniyet Köprüsü gibi, Berlin'de de birbirinin karşıtı denilebilecek iki semti (Wedding ve Prenzlauer Berg) bıçak gibi ortadan ayıran bir medeniyet köprümüz var. Adı da Schwedter Yaya Köprüsü.

Bu köprüyü geçer geçmez göçmen mahallesinin bokunu püsürünü arkanızda bırakıp; Berlin bobolarının başkentine, dünyada gerçek anlamda 'cool karşıtı' olmanın 'cool' görünmeyi sağlayacağı az sayıda semtten birine akıveriyorsunuz.

Hiç yorum yok: