3 Mar 2009

"Taklim"

Duvarda olsun, masada olsun; her gün bir sayfa yırtılan takvimlere karşı çocukluğumdan kalma bir hayranlık vardır. Bu tarz takvimlerdeki, yemek ve isim önerilerini dinleyeni, o günkü falını umursayanı, namaz kılmıyorsa günün doğacağı saati öğrendiği için mutlu olanı henüz görmedim ama, nerede görsem o günün yaprağına bakmaktan da kendimi alamam.

(Tabii İmam Hatip Takvimi'nin arkasındaki kıssadan hisseleri her akşam mutfaktaki işlerini bitirdikten sonra, okumayı sonradan öğrendiği için işitme engelliler haber bülteni sunuyormışçasına yüksek sesle okuyan ve televizyon seyreden asabi dedemin sinirlerini zıplatan babaannemi de unutamam. Onun lûgatında "İmam Hatip Taklimi"ydi bunun adı ve her sene istisnasız duvardaki yerini bulur; değişen, yaşlanan, bozulan, büzülen onca şeye rağmen bir mihenk taşı olarak eve girene gelip geçici bir huzur aşılardı.)

Bu sene ben de böyle bir takvim aldım. "Literatur 2009" adını taşıyan bu takvim, ağırlık Alman yazarlarında olmak üzere, her yaprağı o gün doğmuş olan ünlü bir yazara ayırmış. Önünde yazarın bir resmi ve kısa bir bilgi. Arkasında ise hem daha uzun bir 'yaşamı ve eserleri' kısmı, hem cevabı ertesi gün verilecek olan bir edebiyat sorusu, hem de o gün doğacak çocuklara isimler falan var. Tabii kapağa çıkan yazar haricinde, o gün doğmuş olan diğer edebiyatçıları da sıralıyorlar her gün.

Ben de bulonkumun ıssız kaldığı şu günlerde, bu takvimden faydalanayım, her gün, o gün doğan meşhur bir edebiyatçı hakkında iki çift laf edeyim diyorum. Bakalım kaç gün sürdürebileceğiz bu seriyi.

3 yorum:

medgallis dedi ki...

bakalım..

fevri hareket dedi ki...

benim dogum tarihim nufus cuzdaninda aralik yazar ama aslinda nisandir. umarim almanlar bu sorunu goz onunde tutup bana o takvimde hak ettigim sayfayi vermislerdir. aksi taktirde turkun turkten baska dostu yok der, saldiririm alman ellerine

Adsız dedi ki...

Devam etmediği için üzüldüm