17 Mar 2009

10 Mart / Boris Vian (1920-1959)

İlk gençliğimde mutad kütüphane turlarımdan birini atarken, gözüme ilişiverdi Boris'in "Mezarlarınıza Tüküreceğim" romanı. Bukowski'yi baş tacı edip, beyhude arayışlarımızın adını marjinalite koyacak denli olmasa da, gençliğin marjinal faydasını maksimize etmeye çalıştığımız zamanlardı; o minvalde okuyuverdim üstadın birkaç kitabını. Şimdi dönüp yeniden okusam ne bulurum bilemem ama o zaman pek bir şey bulamamıştım, itiraf ediyorum. Lâkin benim okuduğum iki romanın adı da 'al beni oku!' diye bağırıyordu birader. Baksanıza şunlara:

- Günlerin Köpüğü
- Mezarlarınıza Tüküreceğim

Caz düşkünlüğüyle de ünlüdür Boris ağabeyimiz. Laf açıldı, söylemeden geçmeyeyim. Ders çalışırken, yazı yazarken falan Duke Ellington nasıl gidiyor bir bilseniz aklınız şaşar vallahi. Böyle köpük helva kıvamında, yumuşacık, cıvık, menderesler çizerek akıp gidiyor adamın içine.

Memlekette çok ve boş konuşanların, 'Caz yapma lan!' diye susturulmasını da elli ağızlı bir akademisyen abimiz örnek niyetine kullansın tezinde falan; beni yormayın.

(10 Mart'ın yazarıyla ilgili girdiyi 18 Mart'a sarkıtmış olmam da plansız programsız olmamla değil, emprovize caz düşkünlüğümle açıklansın isterim geleceğin internetbilimcileri tarafından.)

Hiç yorum yok: