15 Ara 2008

Kurt


İnsan Kurt Vonnegut okumadan ölmemeli. Edebiyatsa edebiyat, kara mizahsa kara mizah; 32 kısım tekmili birden üstadın yapıtlarında. Amerika’nın kara vicdanı falan demiştim onun için bir yerlerde, şimdi onu değiştiriyorum A Man Without A Country'yi okuduktan sonra, Vonnegut insanlık âleminin kara vicdanı, hatta pankreası olmaya soyunmuş. Toprağı bol olsun Kilgore Amca’nın. Cehennemde zebanilere, o acayip motorlu Saab’ları kakalayıp keyfine baksın. So it goes…

(Kitabı denizaşırı yollardan geçirip de şahsıma hediye eden kardeşime de selam olsun.)

ŞU DA VAR:

Vonnegut neden Nobel alamamış?

Saab acentalığı yaparken İsveçliler hakkında çok atıp tutmuş, bu arabanın garip huylarından ötürü. Kendisi ona bağlıyor Nobel alamayışını ve şu Norveç atasözünü de hatırlatmadan duramıyor:

İsveçli’nin pipisi küçük, hafızası büyük olur.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

...Ve aleykum selam:)

Adsız dedi ki...

Vonnegutun neden nobel alamadigina dair aciklamasi cok hosuma gitti. belirteyim istedim..

Aydan Atlayan Kedi dedi ki...

İnsan gerçekten de Vonnegut okumadan ölmemeli. Şampiyonların kahvaltısını "bitmesin bitmesin" diye diye okuyorum. O benim en sevdiğim :)