2 May 2008

Gamlı Nisan

Çocukluğumun bütün gamsız Nisanları boyunca, bu evin adım adım, tahta tahta, döşeme döşeme çökmesine tanıklık ettim. Kaygısız ve kendi basitliğine hayran yaz günlerinde, elimde plastik su bidonlarıyla önünden geçerken usta işi kapı ve duvar işlemelerine baktım hayran hayran, kimi zaman vahşi bir hayvan gibi ümüğüne çöküveren yoğun kara rağmen bel vermeyen çatısını, bir canlı telakki edip içten içe saygılarımı sundum. Duvarlarında rakı bardağı kırdım, bahçesinde tavuk kovaladım, tanımadığım sahibine şaşakaldım yaşım geçtikçe.

Çok sonra bir Nisan ayında, çocukluğumun taşrası, bütün marazlarına rağmen, o yalınkat sevimliliğini ve kadirbilirliğini nasıl muhafaza etmişse; bu evin de her türlü yabancı cereyana rağmen, kör topal da olsa ayatkta kaldığını görmek sebepsiz bir rahatlamaya neden oldu.

Ne çare: Artık her evde bir köpek var ve bizim oraların meşhur da bir lafı var:

Az köyün köpeği azgın olur.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

'bir dus gordum beyler!..!*
bir yani denize yaslanmis,serviler altinda dinlenen bir mezarlik goruntusu..deniz mavi,hava gunesli,ufkun uzerinde kosan bulutlar..mezarlar arasindaki genisce bir cimenlikte hakan sukur'un genclik gunlerindeki hali top sektiriyor..tipki filmlerdeki gibi kamera agir agir asagiya inerek bir mezar tasi yazisini okumamiz icin gozumuze sokuyor.arial bold ile yazilmis yazi;'cicekler,bocekler ve sek sek seken keklikler rehavet efendi olmus diyeler' diyordu.kamera,bu defa yaziyi okuduktan sonra bagirmamak sag elini yumruk yapip isiran bir adami sokuyor goruntuye..bunu hatirliyorum en son.kan ter icinde uyandim.biraz zaman gecipte bunun bir ruya oldugunu farkedince 'hayrolsun!' diyerek derin bir nefes aldiktan sonra telefona sarilayim istedim.ama odanin karanligina bakarak vakit hakkinda biraz fikir yurutunce acilacak bir telefonun rehavet ve annem arasinda arzu etmedigim bir iliskiye sebebiyet verecegini dusunerek vazgectim.mutfaga gidip bir bardak su ictim.ayetelkursi okuyup,sag yanima dondum ve yuzumu yastigin serin yerine denk getirerek kendimi yeniden uykunun kollarina biraktim...freud abi'nin yillar evvel soylediklerini ciddiye alanlar,adorno'nun ruya kayitlarina goz atmis olanlar,ruya'yi bir oyku zemini olarak goren yazar cizer tayfasi bu ruyaya ne der bilmem ama ben sanirim sebebi kendimce buldum.zevcem ve bu dunya yerinde durdukca sevgilim,bir turlu isitamadigi ayaklarini isitabilmek icin caktirmadan uyguladigi savasi bu defa kazanip yorgani uzerine bir kac tur sarinca ben 'isimsiz' kulunuzun uzeri acik kalmis...
*tirnak ici cumle icin bakiniz:karamazov kardeslerden mitya olani.

Adsız dedi ki...

rehavet bey?...
endiselerdeyiz haberiniz olsun.

Adsız dedi ki...

bence olmemis,dogmus..
iyi ki dogmus..