15 Mar 2008

With Or Without You ve 1987

Yutu, "With or Without You"yu 1987'de çıkardı. 1987'de benim kardeşim doğdu. Televizyonda Şemsi İnkaya'nın oynadığı bir dizi vardı, kardeşimin adını benim vermemi istediler. Benim ilkokulda aşık olduğum bir kız vardı, kardeşim onun adını aldı soğuk bir taşra akşamında. Ben o gece utancımdan uyuyamadım. Kardeşim hâlâ, ilkokul aşkımın adını taşırken, ben yıllar sonra dörtolyda dolmuş beklerken ilkokul aşkımı görür gibi oldum. 1987'de ne yutu'dan, ne de aşkın ne olduğundan haberdardım aslında. 1987'den yüzyirmibeş ışık yılı sonra ilkokul aşkımı gördüğümde hiçbir şey hissetmedim, yutunun baş adamı da zaten kodamanlarla poz verir olmuştu o yıllarda, bir şeyler hissetmek ciddi bir ustalık işi haline gelmişti. Uzun yıllar sonra hem yutunun, hem de aşkın ne olduğunu keşfettim ama olan kardeşime oldu, o adı taşımak zorunda kaldı bir ömür boyu...



Çok sonra, Beşiktaş'ta camı pencereyi sonuna kadar açtığımız bir yaz gecesi, martı böğürtüleri eşliğinde seyrettik Winterbottom'un aynı adlı filmini, fevri bir uzun yol arkadaşıyla. Bir şeylerin sona erdiğini, yeni bir şeylerin başladığını iki yerde böylesine yoğun bir şekilde hissedip, böylesine kanırtıcı bir bilinçlilik hali içinde özümsemiştim. Biri Beşiktaş'taki o öğrenci evinde, Fevri'yle bu filmi seyrederken; diğeri Yeni Foça'daki aile pansiyonunda diğer uzun yol arkadaşlarımla anlamsız şeylere yarın yokmuş gibi gülerken.

1987'den bu yana 20 yıl geçti...

2 yorum:

Adsız dedi ki...

hüznü vardır sadece kalbi olanın...teşekkürler rehavet kardeş bizi ağlattın...'iyi bok yedin!'

fevri hareket dedi ki...

kahroldum. daha da olalim dersen Edip abinin su dizelerini gecerim

"Ne kaldi
Farkinda misin bilmem
Gunduzler..
Gunduzler biraz azaldi."


***
anlasilan dun gece biraktigimiz yerden devam her turlu icmelere.
***
ve de ne kadar guzel bi sabaha karsiydi o oyle...offffff