11 Oca 2008

Wikipedya ne kadar sağlam?


Belki bir ay geçti üzerinden, yazmaya ancak fırsatım oldu. Alman Stern dergisi, daha önce Halka ve Olaylara Gardiyan ve Nature'ın da denediği bir araştırma yayınladı. Araştırmanın amacı şu soruya cevap bulmak: "Arkadaş herkesin giriş yapabildiği bir ansiklopedi ne kadar güvenilir olabilir ki?" (Ben mesela soruyorum bunu kendime, zira hiç yapmadım ama, bir gün Wikipedia'ya bulaşsam topluma faydalı olmak yerine, ortamı yalan yanlış bilgilerle doldurarak kendi çapımda eğlenmeyi tercih ederdim herhalde. Zaten bunun için beni kokteyllere, smokinli gece partilerine ve köşk resepsiyonlarına çağırmıyorlar.)

Stern ne yapmış? Politika, ekonomi, spor, bilim, kültür, eğlence, coğrafya, tarih, tıp ve din konularında 50 adet başlık seçmiş. Sonra Köln'de bulunan "Wissenschaftlicher Informationsdienst Köln" adlı araştırma kuruluşunun uzmanlarına; her başlığın birer kopyası gönderilmiş. Biri Wikipedia'dan, diğeri Brockhaus adlı 'online' erişilebilen ansiklopediden. Maddeleri karşılaştırmak için dört adet de kriter belirlemişler: Doğruluk, bütünlük, güncellik ve anlaşılabilirlik.

Wikipedia sınıfı geçmiş!

(Üşendim valla, ayrıntıları yarın vereyim. Elim ermedi...)

Hiç yorum yok: