23 Oca 2008

Dök zülfünü meydane gel

Kimi zaman bir şarkıyı ya da türküyü çok sevdiğimi, tesadüfen keşfediyorum; herkese oluyordur belki.

Bugün bürokratik bir işimi hallettikten sonra, sabah ayazında sokakta yürürken dilime takıldı Tanbûri Mustafa Çavuş'un hisarbûselik makamındaki bu şarkısı. (Bu bilgiyi şimdi aldım, makamdan falan anlamam.)

Nasıl bir esenlik, nasıl bir neşeyle doldum ben de anlamadım. Boş sokaklarda yüksek sesle mırıldana mırıldana ilerledim, hafifleyiverdim geç kalmış sabah kahvesi öncesi. Oracıkta bir yatak olsa, vurup kafayı huzur içinde uyuyabilirdim. Sonra internet sağolsun, eve gelip şarkıyı buldum, yeniden dinledim ve çok sevdiğime karar verdim.

Nevzat Atlığı yönetimindeki TRT korosunun yorumuyla şurada.

Şu da Ezginin Günlüğü yorumu.

Verdin cevap ünvan ile
Yaktın sînem Sûzân ile
Müştâk sana bin can ile

Hiç yorum yok: