7 Ara 2007

Panama Terzisi Sabahattin Ağbi ve Yancıları

Panama Terzisi Sabahattin Ağbi'nin 30 metrekare dükkânında sıradan bir gün:

- Terzi, bi' çayını içelim lan.
- İçin amına koyiim için.. Yavrum kalk iki çay, bi çiçek söyle. Kendine de kola söyle olmuşken..
- Niye küfrediyosun lan, iki çayla eksilecen sanki.
- Oğlum söyledim işte çayınızı, daha ne tantana yapıyosun?
- Abicim söyledin de, böyle olmaz ki; kursağımızda kalır şimdi o çay, di mi Necat?
- Bırak şimdi Necat'ı da ortak etme yüzsüzlüğüne, hem sendeki kursak baba hindide yoktur lan...
- Valla Sabahattin ağbi, böyle yapacağını bilsem hiç uğramazdım; çağır bari çırağı, getirmesin çay may.
- Otur lan oturduğun yerde, Necat sen de otur. İçin çayınızı öyle gidin.
- Ağbi kaç marka verdiysen çocuğa söyle de, bırakalım bari parasını.
- Lan oğlum bak Allah'ın adını veriyorum sus lan, 2 santim geriden kestim bak heba oldu kumaş senin yüzünden.
- Ağbi bu hazır giyimciler bitirdi değil mi sizi? İşler kesat herhalde?
- Hazır giyimcilerin çuluna çombalağına sokayım Hayri, bi sus Allahaşkına be koçum.
- Tamam be ağbi sinirlenme, çayımızı içip kalkalım biz.
- Kalkın!
- Ağbi sen tanırsın ya, bizim Necat'ın oğlanı dersaneye yazdırcaz da, bir gidip konuşsak hoacalarla.
- Oğlum nerden tanıyayım ben lan, dersanenin terzisi miyim ben?
- Ağbi hemen iki sokak altta yav, hocalar gelmiyo mu buraya yelek diktirmeye falan?
- Yelek giyen hoca mı kaldı lan dangalak?
- Aman be terzi, keskin sirkeden betersin valla sen de. Yanına varılmıyor!
- Hayri bak şu elimdeki Defterdar Bey'in ceketi, senin yüzünden bir zarar gelirse ödetirim şerefsizim bak.
- Amma yaptın be ağbi, ne zararı gelecek benim yüzümden. Bir defterdara harcadın bizi...
- Öyle ya sen yarım defterdar dahi etmezsin!
- Öyle olsun be Sabahattin ağbim, öyle olsun. Maçta yanıma gelme Pazar günü, tanımam seni.
- Ulan sen benim yanıma geliyorsun maçta be, gerzek.
- Ağbi hiçbi' şey demiyorum ben sana, hiç... Kırdın bugün kalbimi.
(...)
- Neyse Sabahattin Ağbi, biz ufaktan kalkalım, daha pideciye uğrıycaz. Kesene bereket, hayırlı işler...
- Sağolun gülüm, hadi geç bile kaldınız. Pidecinin markaları kudurmuştur, hadi...

* Bunu, sıkıntılı Uşak yıllarımızda, birlikte "yancı" olarak bir kariyer düşlediğimiz kıymetli arkadaşım Viking Nevabodrumda'ya adıyorum.

Hiç yorum yok: