14 Ara 2007

Lou

Derlermiş ki üstad hakkında:

"Ya Lou Reed'i severseniz, ya da onunla tanışmışsınızdır!"

Ben henüz tanışmadığım için kendimi bahtiyar sayanlardanım. Birçoklarının aksine önce solo kariyerini öğrenerek vuruldum Lou Reed'in şiirine ve şarkısına, Velvet dönemine çok sonra girebildim. Çıtayı yükseğe koymuş bir ağabeyimizdir kendisi, "You can't be Sheakspeare / You can't be Joyce / So what is left instead?" der mesela. (Sheakspeare olaman / Joyce hiç olaman / Eee ne kaldı geriye?)

Magic and Loss'u ve Velvet döneminin bazı şarkılarını dinlemekten hiç bıkmadım, özellikle Magic and Loss'un sözleri sayesinde İngilizce'mi bile geliştirdim zamanında, derinden derine kafa patlatarak. Kahve telvesi gibi adamdır Lou Reed, nereden aklıma geldiyse kendi kendime bir saygı duruşu çekeyim dedim.

İşte şu da ortağı John Cale'le birlikte Warhol'a vedaları:

Hiç yorum yok: