14 Kas 2007

Astrid Uzun Çorap 100 yaşında


'Pippi Uzun Çorap'ın konusu neydi, derdi neydi?' diye sorsanız hatırlamam ama o güzel adı mıh gibi oturmuş zihnime. Ama kitabını mı okudum, filmini ya da çizgi filmini mi izledim onu bile hatırlamıyorum. (Çocukluğumdan kalma buna benzer bir muamma da Pal Sokağı Çocukları'yla ilgilidir. Uzak, buğulu bir kitap kapağı olarak zaman zaman gözümün önüne gelse de, konusuna ya da bu kitabı okuduğuma dair zerre şey kalmamış aklımda.)

Neyse işte, Pippi Uzun Çorap karakterinin yaratıcısı, 145 dilde çocukların yoldaşı olmuş İsveçli yazar Astrid Lindgren bugün 100. yaşını kutladı.

Lindgren 2002 yılında öldüğünde 94 yaşındaydı. Amerikalı olsam şimdi, çocuklar onun ömrüne ömür kattı diyerek gerzekçe bir bağlama çekerdim, bunun yerine içkiye sigaraya yüz vermeyip ömrü billah sebze yediğini varsayıyorum bu kadar uzun yaşamak için. (Sebze demişken, kıymetli zevcemle bir süredir sebzeleri hangi formda tiksinmeden öğütebileceğime dair deneyler yapıyoruz. Bugün meselâ ıspanak konusunda, böreğin, yegâne alternatif olduğunda karar kıldık, ben kıldım doğrusu. Yoksa o üstüne yumurta kıracak denli ileriye gidebiliyor. Mevzuudan bu denli uzaklaşarak Astrid'in kemiklerini sızlattıysam, ondan da gıyabında özür dilerim.)

Foto: AFP

Hiç yorum yok: