18 Eki 2007

Malmö'de İsveçli var mı?


Ayıptır söylemesi bayramda yolum, İsveç'in güney ucundaki Malmö'ye düştü. Malmö güzeldi, İsveçliler daha da güzeldi de benim derdim başka. Kopenhag'ta inip, meşhur Öresund Köprüsü'nden ('adamlar yapmış'lık köprü yapmış adamlar) Malmö'ye geçecez. Bilet alırken, resimdeki otobüsün şoförü Türkçe konuştuğumuzu duyuyor, kırık dökük bir Türkçe'yle yanıt veriyor. Hiç tanımadığım, acayip bir aksan. Hesapça uyanığız ya, İsveç'te çok Kürt olduğunu biliyoruz; yol boyu sohbet ederken soruyorum abiye 'Kürt müsünüz?' diye, Süryani'ymiş meğer. Dönenleri soruyorum, "Sayıları az zaten, ben düşünmüyorum," diyor. Bekleneceği gibi Midyatlı.

O bizi şehir dışında, otogar kılıklı fütüristik bir binanın önünde bırakıyor. Hakkını yemeyelim oranın danışmasında ilk İsveçli'mizle muhattap oluyoruz ama daha sonra bizi şehir merkezine götürecek olan belediye otobüsünün şoförü nereli: Azeri birader! Peki otobüsün bizim dışımızdaki tek yolcusu kim: Sivaslı Veli Abimiz tabii ki. Otobüs şehir merkezine giderken, Malmö'nün Tarlabaşısı ya da Çinçin Mahallesi diyebileceğimiz bir yerden geçiyor. Otobüse binenler kim? Araplar, Afrikalılar, başka Türkler, belki Kürtler ve İsveçli'den çok Polonyalı ya da Rus'a benzeyen numunelik sarışın kız... Ne biçim İsveç şehri lan burası diyoruz, bir gün sonra ise sözümüzü geri alıyoruz.

2 yorum:

asım kulelioğlu dedi ki...

Recep röveşatayla kendi kalesine golü attıktan tüm Malmö'lülerin Türk milleti özelinde doğu halklarına hayanlığı artmıştır. Bu durum onun sonucudur.

Erkek Egemen dedi ki...

İfindim ben de Stockholm'de beş gün boyunca Boşnak ve Şilililerin oturduğu bir dış mahallede kalmıştım. Emme ve lâkin Frenk diyarındaki gibi bir gettolaşma görememiştim.

Malmö'de sabah gahvaltısı yaptınız mı? Somona yaban çileği reçeli sürüp yediniz mi? (Iyyk)