21 Eki 2007

Gugıl'ın bile giremediği mahalle

Malmö bahsinde adı geçince aklıma düştü; birkaç hafta önce gazetelerde çıkan ilginç bir haber vardı. Gugıl, memleketin sokak sokak haritasını çıkarsın diye Türkiye'den bir firmayla anlaşıyor. Onlar da gerçekten sokak sokak gezerek yol haritası çıkarıyor. Ancak haritaya girmeyen bir bölge var. Ne Hacıhüsrev, ne Kadifekale, ne de Tarlabaşı; haritacıların kalaşnikofla kovalandığı mahallenin adı Çinçin Mahallesi.

Söz konusu firma adına açıklama yapan bir yetkili şöyle söylemiş:

"Ekiplerimiz, Çinçin Mahallesi'ne gitti. Burada Kalaşnikof'lu biri, otomobilimizi durdurup silah doğrultup 'geri dönün' diyor. Bu mahallenin sokakları giremediğimiz tek yer oldu."

Çinçin'in asıl ilginç tarafı ise, eski Ankara'nın neredeyse göbeği diyebileceğimiz bir lokasyona sahip oluşu. Peki rivayete göre, Çinçin Mahallesi'nin yetiştirdiği en ünlü şahsiyet kim:

Krikoyla adam döven Ali Eren Beşerler tabii ki.

2 yorum:

asım kulelioğlu dedi ki...

Malmö bahsinde ismi geçince dediğiniz ne ola ki? Aklınıza Çinçin mahallesini düşerecek ne geçti ki Malmö bahsinde. Valla benim gördüğüm tek baplantı noktası, bizzet benim yazdığım yorumda adı geçen Takoz Recep ve Ali Eren'in aynı takımın defansında görev yapmış olmaları. Eğer buysa bağlantı noktası, stand-up gösterilerinde bağlantı noktalarına benzemiş dinime imanıma.

eddd dedi ki...

80lerin sonunda çinçinde bir dayak yedim ki öf öf. benimle hiç alakası olmayan bir mesele idi. yolumuzu üç tane ufak eleman kesti önce. ben de yol sorma bahanesiyle yakınlaşayım, maraz çıkarmayayım dedim. şurdan dediler; ordan giderken yol kenarında duran bir 124'e yaklaştık. ufaklıklardan biri arabadakiler bişiler söyledi. 8 kişi indi arabadan. beni bi dövdüler bi dövdüler. maşallah yani. enstantaneler var tabi: mesela kafam kaldırıma doğru gidip gidip geliyodu. kafamdan tutup vuruyorlarmış.
meselenin hakikaten benle alakası yoktu. yediğim dayağa tanık olan arkadaşım kız arkadaşını eve bırakmıştı. ben sadece yanlarındaydım.